Aytemiz Vaay uygulaması ile akaryakıt alımı kolaylaştı
Aytemiz Vaay uygulaması, Self Servis hizmeti, yeni market konsepti ve yeni iş birlikleri ile müşteri memnuniyetini üst seviyelere taşıyan Aytemiz, dijitalleşme yatırımlarını hızla sürdürüyor.

Yıl sonunda 600 istasyona ulaşmayı hedefleyen şirket, bugün 50 noktada yer alan ON 7/24 marketlerini 80 noktada tüketicilerin hizmetine sunmayı planlıyor.
Pandeminin son iki yıldır tüm dünyanın gündemini belirlemesi, şirketlerin stratejilerini ve sundukları hizmetleri de etkiledi. 2021 yılını yaptıkları yatırımlar, belirledikleri yeni yol haritası ve yakın dönem planlarıyla en iyi şekilde değerlendirdiklerini dile getiren Aytemiz Genel Müdürü Erol Varlık, özellikle perakende müşteriye yönelik yatırımlarının geri dönüşünü kısa sürede almaya başladıklarını belirtiyor. Dijitalleşme konusunda yaptıkları çalışmalarlasektöre öncülük eden yeniliklerin altına imza attıklarını aktaran Varlık, sözlerini şöyle sürdürüyor: “Burada özellikle kendi pazarlama ve Bilişim Teknolojileri (BT) ekiplerimizle geliştirdiğimiz AytemizVaay uygulamasından bahsetmek istiyorum. Pandemiyle birlikte, hayatı kolaylaştıran teknolojik çözümlere yönelik artan bir ilgi var. Biz de Aytemiz Vaay ile mobil ödemeye ek olarak elektronik satışı bireysel müşterilere yönelik hale getiren ilk akaryakıt şirketi olduk.Müşterilerimiz, AytemizVaay uygulaması ileister yola çıkmadan önce ister ödeme anında oluşturdukları kodu kullanarak hem araçlarından inmeden hem de avantajlı fiyatlarla akaryakıt satın alabiliyorlar.”
İstasyonlarındaki marketleri ON 7/24 ismi ile yeniledi
Aytemiz olarak teknolojiyi özellikle hizmet alanında oldukça etkin bir şekilde kullandıklarını vurgulayan Varlık, dijitalleşmeye ve veri analizine çok önem verdiklerini söylüyor. Aytemiz Vaay uygulamasının yanı sıra Self Servis uygulamaları, mobil ödeme sistemleri ve CRM kullanımı gibi konulardadijital dönüşümü doğrudan operasyonlarına entegre ettiklerini ifade eden Varlık, “Mobil ödeme uygulamalarında da birçok yeni ortaklık ile potansiyel müşterilerimize farklı kanallardan ulaşarak bu konudaki etkinliğimizi artırmaya devam ediyoruz. Amacımız, teknolojiyi iyi kullanan müşterilerin de ilk tercihlerinden biri olmak.Ayrıca yaptığımız çalışmalarla istasyonlarımızdaki marketleri ON 7/24 ismi ile yenileyerek hem daha modern bir görünüme kavuşturuyor hem de güçlü markalardan oluşan geniş ürün yelpazesiyle tüketicilerin keyifle mola verdikleri noktalar haline getiriyoruz” diyor. İstasyonlara olan yatırımlarının sürdüğünü belirten Varlık, yıl sonunda 600 istasyona ulaşmayı hedefledikleri bilgisini veriyor ve ekliyor: “Ayrıca ON 7/24 market yatırımımızı da çok önemsiyoruz. Şu anda 50 noktada olan marketlerimizi 80 noktada tüketicilerimizin hizmetine sunmayı planlıyoruz.”
İstasyonlar deneyim noktası olma yolunda
Bugünün istasyonlarında öncelikli işlerin yakıt, otomotivle ilgili ürünler, oto bakım hizmetleri, araba yıkama ve diğer çeşitli araç odaklı servislerin olduğunu söyleyen Varlık; ancak Avrupa’da son 20 yılda istasyonlardaki marketlerin öneminin hızla artmaya başladığına değiniyor ve “Marketlerdesatılan kahve, atıştırmalık gibi yakıt dışı ürünler istasyon gelirlerininönemli bir bölümünü oluşturuyor.Bunun sonucunda da istasyonlar giderek daha fazla müşteri odaklı oluyor. Avrupa’nın 2000’li yılların başında keşfettiği bu modeli sektörümüzson yıllarda değerlendirmeye başladı. Bu yeni model sayesinde istasyonlar; sadece araç ihtiyaçlarına yönelik birnoktakonumundan çıkarak,müşterilerinde kişisel servis alabildiği birer deneyim noktasıolma yolunda ilerliyor. Akaryakıt perakendesini şekillendiren eğilimlerin tam etkisinin önümüzdeki 10-15 yıl içinde ortaya çıkacağını düşünüyorum” diyor. Aytemiz olarak, tüketicinin bir akaryakıt istasyonunda aradığı her şeyi bulabilmesine odaklandıklarını aktaran Varlık, “Türkiye’de Self Servis hizmeti sunan tek akaryakıt şirketiyiz. Müşterilerimiz yakıt ikmallerini avantajlı fiyatlarla kendileri yapabiliyorlar. Motorcu dostu istasyonlarımızda, motosiklet kullanıcılarına özel park alanları ve bu alanın önünde kask, mont ve eldiven gibi eşyalarını bırakabilecekleri kişiye özel kilitli dolaplar, marketlerde motosiklet sürücülerine özel ürünler yer alıyor. Ayrıca yeni market konseptimiz, Aytemiz Vaay uygulaması ve yeni iş birliklerimiz de tüketicilerin, istasyonlarımızdan beklentisi karşılanmış ve mutlu ayrılmasını sağlayan en önemli nedenlerden”diyerek sözlerini tamamlıyor.