Assan Gıda'nın İhracatta Yeni Rotası Uzak Doğu
Gıda sektöründe uzun yıllara dayalı tecrübesiyle faaliyetlerini sürdüren Assan Gıda’nın Genel Müdürü Hakan Koçoğlu, “
![Assan Gıda'nın İhracatta Yeni Rotası Uzak Doğu](https://www.kobiaktuel.com.tr/images/haberler/2018/01/Assan-Gıda-Genel-Müdürü-Hakan-Koçoğlu.jpg)
Gıda sektöründe uzun yıllara dayalı tecrübesiyle faaliyetlerini sürdüren Assan Gıda’nın Genel Müdürü Hakan Koçoğlu, “Bugün dört kıtada 30'dan fazla ülkeye ihracat gerçekleştiriyoruz. 2017 yılında, özellikle Uzak Doğu’da 13 ülkeye daha açılmaya başladık” diyor.
Assan Gıda’dan ve ürün gruplarınızdan kısaca bahseder misiniz?
Kibar Holding tarafından 1998 yılında Susurluk’ta kurulan Assan Gıda, sektöre domates işleme ve domates salçası üretimi ile adım attı. Bugün, Susurluk ve Ege Serbest Bölgesi’ndeki tesislerimizde üstün kaliteli domates ve biber salçası, ketçap, mayonez ve çeşitli soslar olmak üzere 300 civarında ürün üretiyoruz. Üç yıl önce, ürün grupları bazında hedefler belirlemiştik. Şu an bu hedefleri gerçekleştirdik. Türkiye’de üç senede ketçap işimizi yüzde 30, mayonezi ise yüzde 40 büyüttük. Colorado sos ürünlerimizi 2013 yılında piyasaya sürmüştük. Bu kategorimizde de ciddi büyüme yaşadık. Şu an 2013 yılının üç katı büyüklüğüne ulaşmış durumdayız. Bunun yanı sıra, tüm ürünlerimizde müşterilerimizin istediği farklı herhangi bir ürünü, en kısa zamanda yapabilecek tecrübe ve bilgi birikimine sahibiz.
Ürünlerinizin öne çıkan özellikleri ve üretim sürecindeki kriterlerinizle ilgili neler söylemek istersiniz?
Biz senelerdir yurt dışındaki müşterilerle çalışıyoruz. Dolayısı ile ciddi bir tecrübemiz ve Ar-Ge birikimimiz var. Şirketimizin en önem verdiği unsurların başında üretim koşulları ve hijyen standartları geliyor. Üretimin her aşamasında kalite ve gıda güvenliği konularını ön planda tutuyoruz. Bu kapsamda ISO 9001:2008, BRC, IFS, TSE gibi sektörünün önde gelen güvenlik ve kalite belgelerine sahip şirketimiz, bu standartlara uygun olarak üretim yapıyor ve her sene denetim alıyor. Buna ek olarak; 2016 yılında tesisimizi sistem ve verimlilik açılarından daha da üst seviyeye taşıyacak yaklaşık 6 milyon Avro’luk bir yatırım başlattık. Yeni yatırımımız ile birlikte Avrupa’nın hatta dünyanın en iyi fabrikalarından biri haline geleceğiz. Hammaddemiz ile ilgili olarak ise, akıllı tarım yaparak kalite sistemleri çerçevesinde üretim yapıyoruz. Sürdürebilirlik bizim için çok önemli. Holdingimiz ile beraber Birleşmiş Milletler Küresel İlkeler anlaşmasına imza atmış durumdayız.
Üretim tesisiniz ve kapasitesi hakkında bilgi verir misiniz?
200 bin metrekare açık alan üzerine kurulu Susurluk fabrikamız, Türkiye’de tek bir yerde en yüksek domates işleme kapasitesine sahip tesislerden biridir. 21.600 metrekarelik üretim, depo, yönetim, hizmet binaları ve sosyal tesislerden oluşuyor. Günde 4.500 ton taze domates işleyebilme kapasitesine sahip olan tesisimizde, günde 2.5 milyon ürün üretebiliyoruz. Ege Assan tesisimiz ise 4.500 metrekarelik alanda yılda 24 bin ton domates salçası paketleme kapasitesine sahip.
İhracata yönelik faaliyetlerinizden söz eder misiniz?
Satışlarımızın yarısına yakın bir kısmını dış pazarlara yapıyoruz. Avrupa’daki müşterilerimiz ihracatımızın yüzde 35’ini oluşturuyor. Şirketimiz kuruluşundan bu yana 70’den fazla ülkeye ürün gönderdi. Bugün dört kıtada 30'dan fazla ülkeye ihracat gerçekleştiriyoruz. Cezayir, Gürcistan, Birleşik Arap Emirlikleri ve Japonya’da senelerdir ciddi büyüklükte işimiz bulunuyor. Angola’dan Barbados’a ve ABD’ye kadar ürün gönderiyoruz. HORECA kanalında, Türkiye’deki know-how’ımızı Avrupa’da ve Asya’da kullanacağız. Bu kanal için ciddi büyüme hedeflerimiz var. 2017 yılında, özellikle Uzak Doğu’da aralarında Çin, Hong Kong, Malezya ve Endonezya’nın da bunduğu 13 ülkeye daha açılmaya başladık. Bugüne kadar Avrupa kıtasında büyük zincirlerle anlaşmalar yaparken, şimdi Uzak Doğu’ya da bu anlaşmalarımızı taşımış olduk. Hali hazırda Uzak Doğu’da büyük uluslararası firmalara ürün üretiyor, ayrıca hammadde de veriyorduk. Ancak tüketici kısmında yoktuk. Şimdi bu 13 ülkenin tüketicilerine de doğrudan olaşacağız. Uzak Doğu büyüyen bir pazar ve beş yıl içerisinde Avrupa pazarını yakalayacağını düşünüyoruz.
2018 yılı için hedefleriniz neler? Ne kadarlık yatırım yapmayı planlıyorsunuz?
Yaklaşık 100 milyon dolarlık büyüklüğe sahip olan bir şirketiz. 2023 yılına kadar, hâlihazırdaki işlerimizle birlikte, 50 milyon dolarlık bir büyüme hedefliyoruz. Bunun 10 milyon dolarlık kısmının Asya Pasifik’ten geleceğini öngörüyoruz. Arap Yarımadası’nda da işlerimizi büyüteceğiz. Türkiye’de ise mevcut müşterilerimiz ve kendi markalarımızla büyümemiz devam edecek.
Assan Gıda’dan ve ürün gruplarınızdan kısaca bahseder misiniz?
Kibar Holding tarafından 1998 yılında Susurluk’ta kurulan Assan Gıda, sektöre domates işleme ve domates salçası üretimi ile adım attı. Bugün, Susurluk ve Ege Serbest Bölgesi’ndeki tesislerimizde üstün kaliteli domates ve biber salçası, ketçap, mayonez ve çeşitli soslar olmak üzere 300 civarında ürün üretiyoruz. Üç yıl önce, ürün grupları bazında hedefler belirlemiştik. Şu an bu hedefleri gerçekleştirdik. Türkiye’de üç senede ketçap işimizi yüzde 30, mayonezi ise yüzde 40 büyüttük. Colorado sos ürünlerimizi 2013 yılında piyasaya sürmüştük. Bu kategorimizde de ciddi büyüme yaşadık. Şu an 2013 yılının üç katı büyüklüğüne ulaşmış durumdayız. Bunun yanı sıra, tüm ürünlerimizde müşterilerimizin istediği farklı herhangi bir ürünü, en kısa zamanda yapabilecek tecrübe ve bilgi birikimine sahibiz.
Ürünlerinizin öne çıkan özellikleri ve üretim sürecindeki kriterlerinizle ilgili neler söylemek istersiniz?
Biz senelerdir yurt dışındaki müşterilerle çalışıyoruz. Dolayısı ile ciddi bir tecrübemiz ve Ar-Ge birikimimiz var. Şirketimizin en önem verdiği unsurların başında üretim koşulları ve hijyen standartları geliyor. Üretimin her aşamasında kalite ve gıda güvenliği konularını ön planda tutuyoruz. Bu kapsamda ISO 9001:2008, BRC, IFS, TSE gibi sektörünün önde gelen güvenlik ve kalite belgelerine sahip şirketimiz, bu standartlara uygun olarak üretim yapıyor ve her sene denetim alıyor. Buna ek olarak; 2016 yılında tesisimizi sistem ve verimlilik açılarından daha da üst seviyeye taşıyacak yaklaşık 6 milyon Avro’luk bir yatırım başlattık. Yeni yatırımımız ile birlikte Avrupa’nın hatta dünyanın en iyi fabrikalarından biri haline geleceğiz. Hammaddemiz ile ilgili olarak ise, akıllı tarım yaparak kalite sistemleri çerçevesinde üretim yapıyoruz. Sürdürebilirlik bizim için çok önemli. Holdingimiz ile beraber Birleşmiş Milletler Küresel İlkeler anlaşmasına imza atmış durumdayız.
Üretim tesisiniz ve kapasitesi hakkında bilgi verir misiniz?
200 bin metrekare açık alan üzerine kurulu Susurluk fabrikamız, Türkiye’de tek bir yerde en yüksek domates işleme kapasitesine sahip tesislerden biridir. 21.600 metrekarelik üretim, depo, yönetim, hizmet binaları ve sosyal tesislerden oluşuyor. Günde 4.500 ton taze domates işleyebilme kapasitesine sahip olan tesisimizde, günde 2.5 milyon ürün üretebiliyoruz. Ege Assan tesisimiz ise 4.500 metrekarelik alanda yılda 24 bin ton domates salçası paketleme kapasitesine sahip.
İhracata yönelik faaliyetlerinizden söz eder misiniz?
Satışlarımızın yarısına yakın bir kısmını dış pazarlara yapıyoruz. Avrupa’daki müşterilerimiz ihracatımızın yüzde 35’ini oluşturuyor. Şirketimiz kuruluşundan bu yana 70’den fazla ülkeye ürün gönderdi. Bugün dört kıtada 30'dan fazla ülkeye ihracat gerçekleştiriyoruz. Cezayir, Gürcistan, Birleşik Arap Emirlikleri ve Japonya’da senelerdir ciddi büyüklükte işimiz bulunuyor. Angola’dan Barbados’a ve ABD’ye kadar ürün gönderiyoruz. HORECA kanalında, Türkiye’deki know-how’ımızı Avrupa’da ve Asya’da kullanacağız. Bu kanal için ciddi büyüme hedeflerimiz var. 2017 yılında, özellikle Uzak Doğu’da aralarında Çin, Hong Kong, Malezya ve Endonezya’nın da bunduğu 13 ülkeye daha açılmaya başladık. Bugüne kadar Avrupa kıtasında büyük zincirlerle anlaşmalar yaparken, şimdi Uzak Doğu’ya da bu anlaşmalarımızı taşımış olduk. Hali hazırda Uzak Doğu’da büyük uluslararası firmalara ürün üretiyor, ayrıca hammadde de veriyorduk. Ancak tüketici kısmında yoktuk. Şimdi bu 13 ülkenin tüketicilerine de doğrudan olaşacağız. Uzak Doğu büyüyen bir pazar ve beş yıl içerisinde Avrupa pazarını yakalayacağını düşünüyoruz.
2018 yılı için hedefleriniz neler? Ne kadarlık yatırım yapmayı planlıyorsunuz?
Yaklaşık 100 milyon dolarlık büyüklüğe sahip olan bir şirketiz. 2023 yılına kadar, hâlihazırdaki işlerimizle birlikte, 50 milyon dolarlık bir büyüme hedefliyoruz. Bunun 10 milyon dolarlık kısmının Asya Pasifik’ten geleceğini öngörüyoruz. Arap Yarımadası’nda da işlerimizi büyüteceğiz. Türkiye’de ise mevcut müşterilerimiz ve kendi markalarımızla büyümemiz devam edecek.