Türkiye’de Ramazan Ayı Ve Covid-19 Etkisi İle Değişen Dijital Davranışlar

Ramazan ayı geldi ve Ramazan Bayramı için geri sayım başladı. AdColony, yaptığı araştırma ile Türkiye’de Ramazan döneminde kullanıcıların dijital alışkanlıklarını inceledi ve değişimi araştırdı.

Türkiye’de Ramazan Ayı Ve Covid-19 Etkisi İle Değişen Dijital Davranışlar
kobiaktuel
kobiaktuel
09 Mayıs 2020 Cumartesi 20:56

Ramazan ayında, insanlar için mobil cihazların ne tür bir role sahip olduğunu görmek ve mobil davranışı daha iyi anlamak için AdColony’in hazırladığı araştırma, bu süre zarfında insanların günlük tercihleri ​​hakkında daha fazla bilgi edinmeyi sağlıyor. Ramazan süresince, koronavirus salgını nedeniyle nasıl değişikliklerin yaşanacağı henüz bilinmemekle birlikte, bağışıklık sistemi ve sağlık bakımından oruç tutmanın etkileri tartışılıyor. Evde izolasyon içinde olan toplumun alışkanlıklarında da farklılıklar gözlemleniyor. Özellikle Ramazan döneminde katılımcıların yüzde 32'si akıllı telefonlarında daha fazla zaman geçireceklerini söylüyor.

Zaman Geçirmenin Keyifli Yolu Mobil Oyunlar

Koronavirüs salgını nedeniyle mobil oyunlarda geçirilen zamanın artışı farklı araştırmalar ile kanıtlanmıştı. Ramazan dönemi özelinde ise; katılımcıların yüzde 72'si mobil oyun oynamak için akıllı telefonlarını kullandıklarını söylerken, katılımcıların yüzde 41'i Ramazan ayında mobil oyun oynamak için daha fazla zaman harcayacaklarını söylüyor. Oyun oynarken keyifli vakit geçirilmesi, zaman geçirmenin kolaylığı, rahatlama ve gündelik hayatın stresinden uzaklaşma gibi pozitif duygular, toplumu oyunlarda vakit geçirmeye yönlendiriyor. Geçtiğimiz sene Ramazan ayında da özellikle gündüz saatlerinde ve sahur vakitlerinde mobil oyunlarda geçirilen vaktin arttığı gözlemlenmişti. Bu sene de yapılan araştırma kullanıcı alışkanlıklarının bu şekilde olacağı yönünde.

Reklamverenler İçin Önemli

Ramazan dönemi, oruç tutan hedef kitlelere ulaşmak ve reklamlar ile farkındalık yaratmak, markalar için de bir hayli önemli. Geleneksel medya kadar, hedef kitlelerin alışkanlıklarının dijitalleşmesinin bir sonucu olarak, bu dönemde de mobil reklamlar ön plana çıkıyor. Araştırmaya katılanların yüzde 66'sı mobil cihazlarında gördükleri reklamlar üzerinden doğrudan bir satın alma yapıyorlar. Yüzde 86'sı ise ürün kendileri ve tercihleri ile ilgili olduğunda satın alma yapacaklarını belirtiyor. Bu da dijital reklamlarda her dönem hedeflemenin önemini vurguluyor. Ramazan müşterilerinin 85'i akıllı telefonlarını online alışveriş için kullanıyor ve kullanıcıların yüzde 52'si uygulama içi satın almayı tercih ediyor. Mobil deneyimin bir parçası olarak web yerine uygulamaların tercih edilmesi, hem kullanım kolaylığı hem de hız bakımından tercih ediliyor. Geçtiğimiz senelere kıyasla, mobil kullanım alışkanlıklarının her geçen gün uygulamalara doğru kaydığı gözlemleniyor. Bu da mobil uygulamaların reklamverenler için yeni bir mecra olarak kabul görmesini sağlıyor.

En Çok Giyim ve Erzak Ürünleri Satın Alınıyor

Ramazan döneminde kıyafet, erzak ve şekerleme ürünleri çoğu Ramazan müşterisinin satın almayı planladığı ürünler. Ramazan ayı üzerinde koronavirus etkisi göz önüne alındığında bu dönem, özellikle online alışverişlerin ve yemek siparişlerinin artması bekleniyor. Bu dönem hava yolu ve seyahat gibi sektörlerde alışveriş yapılmıyordu, bu sene koronavirüs etkisi ile bu konuların durma noktasında olduğu görünüyor. Sinema, oyuncak ve eğlence sektörleri de alışverişin azaldığı alanlardan. Earnest Research’un yaptığı araştırmaya göre, video yayınları, oyunlar, müzik yayınları ve online kitaplar kullanıcıların satın alma yaptığı alanlar arasında ilk sırada geliyor.

Yorum Ekle
İsim
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.