Değer odaklı iletişim, müşteri ihtiyaçlarına odaklanan ve kurum çıkarlarını gözeten değer oluşturmaktır. Etkili kurumsal iletişim; liderlik, strateji ve kültürlerarası farkındalık üzerinde durmaktadır.
Çoğu zaman dinlediğimizi zannediyoruz, oysa sadece duyuyoruz. Birçok şeyi anladığımızı zannediyoruz, oysa sadece kısıtlı bir bilgiye sahibiz. Değer odaklı iletişim, yalın bir tanım ile müşteri ihtiyaçlarına odaklanan ve kurum çıkarlarını gözeten değer oluşturmaktır.
Zayıf iletişimin maliyetini hafife almak bizler için pahalıya mal olan bir hata olabilir. Zayıf iletişim, odak eksikliğine, vizyon ve amaç başarısızlığına, yenilik eksikliğine, moralde düşüşe, güvenilirlik kaybına ve temel düzeyde iş kesintisine yol açar.
İletişimi geliştirmek, nasıl daha iyi sunum yapılacağını veya topluluk önünde daha etkili nasıl konuşulacağını öğrenmekle olmaz. Bu bağlamda, etkili kurumsal iletişimin üç sağlam sütun üzerinde durduğunu anlayarak iletişimi geliştirebiliriz: Liderlik, strateji ve kültürlerarası farkındalık. Ancak liderliğin, stratejinin ve kültürel farkındalığın önemli yönlerini kucaklayan kapsamlı bir yaklaşım nerede bulunur? Dilerseniz bu soruya birlikte yanıt arayalım.
Değerlerinizi uygulamaya koyun
Etkili olmayan iletişim, açıkça tanımlanmış ve formüle edilmiş fikirlerin olmamasından kaynaklanır; “Kafada net olmayan, kafadan netleşemez”. Değer tabanlı iletişim, inandığınız ve daha büyük bir fikre dayanan mesajları iletmenize yardımcı olur.En etkili mesajlar, mesajlarına inanan insanlar tarafından verilir. Mesajınıza inanmak için mesajınızı, şirketinizin değerlerine ve vizyonuna dayandırmanız gerekir.Değer tabanlı iletişim, düşüncelerinizi düzenlemenize, vizyonunuzu netleştirmenize, kendinize güven duymanıza, kendinize ve hedef kitlenize enerji vermenize ve paydaşlarınızı etkilemenize yardımcı olur.
Değer tabanlı iletişim ilkesi basittir. İletişim kurduğunuz şeyden her zaman eminsiniz; çünkü bu, iletişim kurduğunuz düzeyden daha yüksek bir düzeyde değerleriniz ve vizyonunuzla uyumludur.Değere dayalı iletişim, neyi ilettiğinizi sürekli olarak kendinize sormaya zorlar. Değerleriniz ve vizyonunuzla uyumludur. Hedef kitlenizi harekete geçmeye/düşünmeye motive eder. Kitlenizi ikna eder ve etkiler. Sizin için defaydalı ve amacınızı destekler
Değer tabanlı iletişimin yardımcı olduğu noktalar
- Kurumsal değerlerinizi ve vizyonunuzu tanımlama
- İletişimdeki amacınızı netleştirme
- Bilgilerinizi ve fikirlerinizi düzenleyin ve formüle etme
- Doğru hedef kitle için uygun mesajı tanımlayabilme
- Doğru kişiyle işbirliği
- Uygun ortamınseçilmesi
- İstenilen etkiye sahip olma
- Kişisel ve profesyonel değerlerinizi tanımlama
- Bu değerlerin bağlamının farkında olma
- Becerilerinizi ve karakterinizi tanımlama
- Bir vizyon formüle etme
- Motive olma
- Sorumluluk alma
- Harekete geçme