Dijital Platformlar üzerinden kolay ve Hızlı Çözümler
Sektörünün liderlerinden olan Yapı Kredi Leasing, 2018 yılsonu itibari ile leasing alacaklarını bir önceki yıla göre yüzde 16,4 oranında artırarak 12 milyar 500 milyon TL’ye ulaştırdı. Dijital platformlara yatırım yapan şirket, bu sayede müşterilerine kolaylık ve hız sağlıyor


Yapı Kredi Leasing, Türkiye geneline yayılmış 14 bölgesi ve teknolojide yaptığı yeniliklerle sektörün en fazla işlem yapan öncü şirketleri arasında. Müşterilerin ihtiyaçlarını sahadaki aktif çalışmaları sayesinde ilk elden öğrenmenin büyük bir avantaj olduğunu dile getiren Yapı Kredi Leasing Genel Müdürü Fatih Torun, bu çalışmalardan çıkardıkları sonuçlara göre leasingin tüm olanaklarını kullanarak müşterilerini en uygun çözümlerle desteklediklerini belirtiyor. 2018 yılını son derece verimli bir şekilde geride bıraktıklarını aktaran Torun, sözlerine şöyle devam ediyor: “Sektörde kesintisiz liderliğimizi 10’uncu seneye taşıdık. 2018 yılsonu itibariyle leasing alacaklarında pazar payımız yüzde 20,7 oldu. 783 milyon dolarlık yeni iş hacmi yarattık ve bu alanda pazar payımız yüzde 16,3 olarak gerçekleşti. Sene sonu net kârımızı ise 257 milyon TL’ye taşıdık. Leasing alacaklarımız ise bir önceki yıla göre yüzde 16,4 oranında artırarak 12 milyar 500 milyon TL’ye ulaştı.” Kredi Garanti Fonu’na (KGF) leasing şirketlerinin de dâhil edilmesiyle birlikte sektörde ‘ilk’ KGF kullandırımını gerçekleştirdiklerini dile getiren Torun, sektörde sahip oldukları yüzde 29,4 limit ile tüm KGF paketlerinde tutar ve adet olarak açık ara en çok işlemi yaparak piyasayı desteklemeyi sürdürdüklerini belirtiyor.
Web Sitesini Kullanıcıların Beklentilerine Göre Yeniledi
Dijital alanlara yaptıkları yatırımları da anlatan Torun, dijital platformları yenilemeye başlamadan önce, müşteriler ile satış ekiplerinden tüm soruları ve geri bildirimleri topladıklarını söylüyor. Web sitelerini bu doğrultuda, kullanıcıların talep ve beklentilerini göz önüne alarak yenilediklerini vurgulayan Torun, “Bu kapsamda Yapı Kredi Leasing’in web sitesinde, sektöre bir ilk olarak kazandırdığımız, müşterilerimizin günlük işlemlerini yönettiği online işlemler platformumuzu daha kullanıcı dostu bir hâle getirdik. Böylelikle online işlemler hizmetinden faydalanan müşterilerimizde yüzde 53 oranında bir artış sağladık. Müşterilerimiz, bu platform üzerinden müşteri temsilcilerine ulaşabiliyor, kendilerine özel hazırlanan kampanyalardan haberdar oluyor. Ödeme planları, sözleşmeler, vergi beyannamesine esas fatura detayları da aynı şekilde takip edilip kopyası alınabiliyor. Ayrıca yeni bir teklif üzerinde görüşülüyorsa, onun hangi aşamada olduğu öğrenilebiliyor veya yeni başvuruda bulunulabiliyor” diyor. Torun, web sitelerindeki ‘Hesapla’ bölümünü ise seçilen kriterlere göre en doğru taksitleri çıkartacak şekilde hayata geçirdiklerini sözlerine ekliyor.
Leasing İşlemlerinde Mobil Uygulama Üzerinden Kolaylık
Web sitelerindeki ikinci el makine ekipman satış platformu üzerinden satılık iş makineleri, araçlar, farklı sektörlere hitap eden makine ve ekipmanlar için online olarak teklif toplanabildiğini söyleyen Torun; alıcıların, güvenli bir şekilde, şeffaf bir ortamda tekliflerini ileterek ilgilendikleri makineleri satın almak üzere rekabete girebildiklerini anlatıyor. Leasing sektörünün ‘ilk’ mobil uygulamasını da hayata geçirdiklerini belirten Torun, sözlerini şöyle tamamlıyor: “Müşterilerimiz artık Yapı Kredi Leasing uygulamasını indirerek de diledikleri her yerden leasing işlemlerini görüntüleyebiliyor. Depolarımızda yer alan makinelerin üzerindeki QR kodu okutarak mobil uygulamamız üzerinden en hızlı şekilde ilanlara ulaşıp, yerinde teklif verebiliyor. Mobil uygulamamız içerisinde bulunan canlı ihale sistemi ise büyük ilgi topluyor. Müşterilerimiz, ikinci el varlıklardan ihtiyaçlarına uygun olanlara canlı ihale sistemi ile teklifte bulunabiliyor. Bu sayede gayrimenkul harici ikinci el satışlarımızı, kağıtsız bir şekilde dijital ortamda gerçekleştirebiliyoruz. Ülkemizde leasing sektörü müşteri sayısı 55 bin civarında olmasına rağmen Google Play ve Apple Store’dan indirilebilen mobil uygulamamız her müşteriye hitap ettiği için çok kısa bir sürede 25 bin kullanıcı tarafından indirildi. Uygulamamız sektöre dinamizm getirdi.”