Pandemi sürecinde, dijitalleşmenin bir tık uzağındaki veri biliminin hayatlarımıza nasıl dahil olduğuna daha çok tanıklık ettik. Bu süreçte pazarlama stratejileri ve itibar çalışmaları bir bütün olarak ciddi bir sınav verdi. Veri güvenliliği ve müşteri odaklı yaklaşım konusu ise şüphesiz en çok konuşulan konulardı. Peki önümüzdeki süreçte pazarlama ve reklamcılık çalışmalarını nasıl yürütmeliyiz? Bu yazımda sizlerle marka itibarını artırmanın müşteri odaklı dört yolunu paylaşmak istiyorum.
Dürüst ve açık olun
Bu yazıyı okurken yeni markanızın sloganını belirliyor ya da mevcut markanızın gelişimi için kafa yoruyor olabilirsiniz. Bu aşamada dürüst bir biçimde markanızı rakiplerinden ayıran en önemli faktörü vurgulayın. Markanızı özel kılan nedir? En önemlisi, hedef kitlenizle markanız hakkında dürüst ve açık olun. Müşteriler, dürüst olmayan bir markayı çok çabuk sezerler. Böylece kendinizi olmadığınız bir şeymiş gibi pazarlamaya çalışırsanız anlarlar. Markanızı neyin benzersiz kıldığını anlamak için belirli bir katma değer arayın veya yönetici liderliğinin arka planı gibi, şirketinizin kuruluşundan ilginç bir haberin altını çizin. Bu tür bilgiler, ürünlerinizin veya hizmetlerinizin içeriğinin ötesinde müşterilerle bağlantı kuracak şekilde itibarınızı oluşturmak için harika bir fırsattır.
Ürünlerinizde değer gösterin
Göster, söyleme. Bu, marka itibarı dahil birçok şey için mükemmel bir kuraldır. Bugün perakende sektörü aşırı doygun ve aşırı rekabetçi; bu da tüketicilerin her şeyi gördüğü ve duyduğu anlamına geliyor. Tüm pazarlama ve reklam hilelerini biliyorlar. Dikkat çekmek için gerçek bir değer katmalısınız ve stilden çok içerik için bir itibar geliştirmelisiniz. Bunu yapmak için ürünlerinizdeki değeri gösterin. Ürünlerinizin müşteriye nasıl hizmet ettiğini vurgulayan pazarlama, reklam ve satış materyalleri oluşturun. Her zaman önemli olan “Neden umurumda?” ve “Neden şimdi umurumda?” sorularını yanıtlayın. Çözümünüzü sunmadan önce tüketicinin ihtiyacını karşılamaya odaklanın. Aslında çözüm, müşterilerinize acılarını ve sorunlarını tartışmak lehine ilettiğiniz son şeylerden biri olmalıdır.
Müşterilerle doğrudan konuşarak marka itibarını artırın
Marka itibarınızı artırmanın en iyi stratejilerinden biri, alışveriş yapanlarla doğrudan bağlantı kurmaktır. Markanızı satın almak istediğiniz insanlardan daha iyi birkaç bilgi kaynağı vardır. Bu birkaç farklı biçim alabilir. Yeni başlayanlar için doğrudan alışveriş yapanlara soru sormak için müşteri geri bildirim anketleri düzenleyebilirsiniz; ancak bu anketler genellikle düşük yanıt oranlarına sahiptir. Diğer bir seçenek de markanız hakkında geri bildirim almak için perakende denetiminden ve gizli alışveriş yapanlardan yararlanmaktır. Örneğin, akıllı telefon kullanan müşteriler, markanızla ilgili mağaza önü verilerini toplamak için gerçek mekanda faaliyet gösteren mağazaları ziyaret etmek üzere harekete geçirilebilir. Mağazacılık etkinliği, envanter seviyeleri, markanızla ilgili mağaza ortak bilgileri ve daha fazlası hakkında geri bildirim sağlayabilirler. Bu şekilde, daha geleneksel veri toplama yöntemlerinden daha geniş ölçekte ve daha büyük örneklem boyutlarında derinlemesine müşteri geri bildirimi alabilirsiniz.
Müşteri geri bildirimlerine göre hareket edin
Dinlemek ve duymak arasında fark vardır. Çok fazla marka, müşterilerinin geri bildirim sağladığını duyar, ancak dinlemezler; bu, geri bildirime göre hareket etmedikleri ve anlamlı bir değişiklik yaratmadıkları anlamına gelir. Aslında bu, yakın zamanda yapılan bir Medallia anketinde ortaya çıktığı gibi müşterilerin markalara geri bildirim sağlama isteklerini kaybetmelerinin bir nedenidir. Medallia, tüketicilerin geçmiş geri bildirimlerinin ele alınmadığını hissettiklerinde markalara karşı olumsuz bir duygu geliştirdiğini buldu. Bu, özellikle müşterilerine karşı düşüncesiz olarak görülüyorsa, bir markanın itibarına zarar verebilir. Bunun yerine, müşteri geri bildiriminize göre hareket edin. Görüşlerini paylaşmaya istekli alışveriş yapanlara değer verilmeli ve söyleyeceklerini yakından dinlediğinizden, geri bildirimlerin doğruluğunu onayladığınızdan ve ardından gerektiğinde çözümler geliştirip uyguladığınızdan emin olmalısınız.
Markanız işinizdir ve işiniz markanızdır. Başarılı bir kimlik geliştirirken bunu müşteriyi düşünerek yaptığınızdan emin olun.
Herkese sağlıklı, keyifli ve bereketli bir yıl dilerim.