Şirketlerin kültürünü ve davranışını uyarlam a ve yeni fikirlere ve yaklaşımlara açık olmaları bu tuzaklara düşme tehlikelerini azaltıyor. Page Executive Direktörlerinden Merve Oklap, Araştırmadan çıkan önemli ipuçlarını şöyle sıralıyor; Bir ulusal işletmeyi uluslararası işletmeye dönüştürmek hedef yerel pazarlar hakkında kapsamlı bilgi gerektirir. Yeni fırsatları değerlendirme ile mevcut pazarların ihtiyaçlarını karşılama arasında sıkışmanın kritik bir dengesi vardır. Kültürel istihbarat, son derece önemli bir liderlik niteliğidir. Yeni hedefpazarlarda güven yaratma bir 'hızlı kazanma' alıştırması değildir.
Yöneticiler işlerini yurt dışına taşırken neleri göz önüne almalı?
Uluslararası platforma geçiş, pek çok sektörde hızla gerçekleşmiştir ve her büyüklükteki şirket, sahiplik yapıları nasıl olursa olsun bundan etkilenmektedir. Yerel, aile şirketlerinin bile gerçek KOBİ haline gelmek için büyürken günümüzün ekonomisinin globalleşmesinden ciddi ölçüde etkileniyor. Bu uluslararası pazarlarda daha yüksek görünürlük elde eden markalar güçlenirken riskleri de çeşitleniyor. Bu süreçte hızlı getiriler beklemeden uzun olgunlaşma dönemleri gerektiriyor.
Yeni müşterilerin ilgisini çekmenin yanında, uluslararası veya yabancı yeteneklerin ilgisini çekmenin ve elde tutmanın zorlukları nelerdir?
Yurt dışına açılırken hedef pazarı çok iyi tanımak esastır. Organizasyonlarını ulusaldan uluslararası bir oyuncuya başarıyla dönüştüren işletme liderleri genellikle yerel müşterileri, zevkleri ve gelenekleri tanırlar. Şirketin kimliğini ve genel marka pozisyonunu kaybetmeden ürünlerini ve hizmetlerini uyarlamayı bilirler. Yalnızca tecrübeli yöneticiler yerel operasyonlarla, küresel fırsatların heyecanı arasındaki dengeyi tutturabilirler.
Aile şirketi olarak hayata başlayan KOBİ’ler Kendi istihdam arzlarını yerel ihtiyaçlara ve zevklere uyarlamanın şifresini çözemezlerse ivme kaybederler. Bu şifreyi çözmenin yolu yeni pazardaki müşterinin kültürünü ve alışkanlıklarını daha iyi anlamaktan geçer. Bu yeni pazarda başarılı bir işveren olabilmek için, şirket liderliğinin kişisel becerilerini geliştirmesini ve ince bir ayardan geçirmesi gerekir.
Liderin Global Müşteri Tatmini ve İlişki Yönetim Becerileri Önemli
Global kültürün şirket genelinde benimsenmesi esastır. Bir şirketin liderliğinin yüksek düzeyde istihbarata sahip olmasını sağlamak son derece önemlidir. Bir şirketin eylemleri liderlik ekibinin bu yabancı pazara girme isteğini yansıtmalıdırİ
Page Executive Direktörü - Merve Oklap Global Pazarda Sabır Başarı Getiriyor
Page Executive Direktörü - Merve Oklap Global Pazarda Sabır Başarı Getiriyor
Tn İstanbul Medya Reklam Turizm Ticaret Limited Şirketi Tn İstanbul Medya Reklam Turizm Ticaret Limited Şirketi
Kobi Aktüel Dosya
Şirketlerin kültürünü ve davranışını uyarlam a ve yeni fikirlere ve yaklaşımlara açık olmaları bu tuzaklara düşme tehlikelerini azalt
Paylaş: