Yapay zekâdan faydalanan bulut tabanlı Repzone platformu, saha satış otomasyonu ve veri toplamanın çok ötesinde, pazar ihtiyaçlarına paralel olarak B2B, çoklu kanal ile global veri toplama gibi ek özellikleri de bünyesinde barındırıyor ve şirketlere avantajlar sağlıyor.
Bilgera Yazılım’ın tasarladığı yapay zekâdan faydalanan bulut tabanlı Repzone platformu, saha satış otomasyonu, B2B, çoklu kanal ve global satış gibi alanlarda verimliliği artıran hizmetleriyle her sektörde faaliyet gösteren firmalar için önemli avantajlar sağlıyor. Çok kanallı B2B ticaret platformu Repzone, satış ekibi otomasyonu, perakende yönetimi, B2B e-ticaret ve rota takip gibi imkanların yanı sıra global pos satış veri toplama özelliğiyle hizmetlerini sürdürüyor. Repzone'un canlı bir sistem olduğunu belirten Repzone Satış-Pazarlama ve İş Geliştirme Koordinatörü Ayhan Sivri, uygulamanın tüm sektörlerdeki şirketler için hiçbir bilgi teknolojisi (IT) altyapısına ve yatırımına ihtiyaç olmadan kullanılabileceğini söylüyor.
IT altyapısı yatırımını ortadan kaldırıyor
Özellikle salgın döneminde FMCG (Hızlı Tüketim Ürünleri) gibi birçok kritik sektör için ortaya koydukları çözümlerin fark yarattığını aktaran Sivri, uygulamayı kullanmak için firmaların hiçbir bilgi teknolojisi (IT) altyapısına ihtiyacı olmadığını ifade ediyor. Repzone’un tüm sektörlerde rahatlıkla kullanılan bir platform olduğunu dile getiren Sivri, “FMCG sektöründe hızlı ve nispeten düşük bir maliyetle satılan ürünler yer alıyor. Paketlenmiş yiyecekler, içecekler, kolay yiyecek, banyo malzemeleri, şekerler, kozmetikler, reçetesiz satılan ilaçlar, kuru ürünler ve diğer sarf malzemeleri gibi ev eşyaları örnek olarak verilebilir. Bununla birlikte ‘Kartal Gözü’ adını verdiğimiz sistemde; anında konum takibi, rota uyumluluğu, saha ekipleri için görev atama, saha ekipleri mesai uyumluluğu gibi süreçler takip edilebiliyor” diyor.
“Repzone canlı bir sistem”
Koronavirüs döneminde sahadaki müşterilere hizmeti götürebilmek için B2B dijital platformlarının öneminin arttığını kaydeden Sivri, sözlerini şöyle sürdürüyor: “Firmaların şu an küçükten büyüğe B2B platformlarına olan ilgisi çok fazla; fakat burada nasıl bir platforma ihtiyaç duyulduğu sorulmalı. Sahada gerçekleştirmek istediğiniz faaliyetlerle yatırım yapmayı düşündüğünüz platformun birbiriyle örtüşüp örtüşmediği konusunda çok iyi analizler yapmak gerekiyor. Firmalar bize ulaştıklarında öncelikle video-konferansla görüşüyoruz, Repzone platformu canlı bir sistem ve bulut teknolojisinden faydalanıyor. İlerleyen aşamada bizimle ilgilenen firmalara canlı olarak demo sistemimizi gösteriyoruz. Platformumuza dahil olmak için hiçbir bilgi teknolojisi (IT) veya server altyapısına gerek yok, ayrıca bu altyapılarla ilgili ek maliyetler de ortaya çıkmıyor. Sadece ürün ve müşteri arasındaki satış organizasyonuyla ilgili bilgiler bizim için yeterli. Bunlar bize ulaştığında iki-üç gün içinde sistem üzerinden o firmaya ait altyapı oluşturuluyor. Bu altyapıyla merkezdekiler web, sahadakiler ise mobil cihazlarıyla uygulamayı rahatlıkla kullanabiliyor.”
İş zekâsı platformları ile raporlar sunuyor
Platformun tüm satış sürecinin uçtan uca yönetilmesini sağladığını belirten Sivri, “Amacımız satış nerede gerçekleşirse gerçekleşsin Repzone üzerinde takibin sağlanması. Tekil bir platformda tüm yapıyı sunarken en iyi pratikleri de uyguluyoruz. Yazılımımıza yaptığımız her güncelleme büyün müşterilerimizin sistemlerinde de aynı şekilde güncellenerek kullanılıyor. Satış süreçlerini dijitalleştirmek isteyen firmalara en iyi pratiklerle destekli yapıyı daha ilk gün itibariyle veriyoruz. Böylece firmaların en iyi pratikleri görerek, kendi satış süreçlerinde de iyileştirme yapmalarına olanak sağlıyoruz. Çok büyük veri üzerinde iş zekâsı platformları ile raporlar sunuyoruz. Gerçekleşmeleri yansıtan bu raporlar ile müşterilerimiz hızlı analiz ve aksiyon alabiliyorlar” diyor. Ürün, müşteri, temsilci bazında geçmişe dönük kaliteli veriye sahip olmanın, bu noktada yapay zekâ ile nokta bazlı sipariş önerisi oluşturmaya olanak sağladığını kaydeden Sivri, bir noktanın geçmiş satışına bakarak o noktaya sipariş önermenin sahada verimliliği belli bir mertebede artırdığını sözlerine ekliyor.