Bunun yanı sıra firmaların sahip olduğu mevcut aday veri tabanı üzerine,alternatif yetenek kaynağı danışmanlıklar tarafından sunulabiliyor
Firmaların mevcut İnsan Kaynakları yapısında, işe alıma ayrılan zamanın çok fazla olduğunu belirterek sözlerine başlayan ManpowerGroup Türkiye Genel Müdürü Feyza Narlı İnsan Kaynakları ekibinin partnerleri olarak sadece işe alıma odaklı çalışmak, zaman maliyeti açısından firmalara fayda sağlıyor. Bunun yanı sıra firmaların sahip olduğu mevcut aday veri tabanı üzerine, alternatif yetenek kaynağı danışmanlıklar tarafından sunulabiliyor” diyor. Narlı, sonuç olarak geniş bir aday havuzunda, doğru yetkinliği doğru alana en hızlı şekilde ulaştırabilmek için danışmanlık desteğinin öneminin ön plana çıktığını ifade ediyor.
“İşe alım süreçlerinde zaman kazandırıyoruz”
Kurumsal ihtiyaç analizi süreçlerini anlatan Narlı, “Mevcut ve potansiyel müşterilerimizi belirli periyotlarda ziyaret ederek iş gücü ihtiyaçlarını anlamaya özen gösteriyoruz. Firmaların ana hatlarıyla beklentilerini, kültürünü, yöneticilerin vizyonunu, ekiplerin beklentilerini anlıyoruz. Bu noktaları doğru analiz etmek kurum ve adayları buluşturma noktasında çok önemli” diyor. Kurumlara, seçtikleri adaylarla görüşmelerini sağladıklarını dile getiren Narlı, onlara işe alım süreçlerinde zaman kazandırdıklarını dile getiriyor.
“Proje bazlı çözümler geliştiriyoruz”
Narlı, ManpowerGroup olarak 80 ülkede ve bölgede faaliyet gösterdiklerini açıklıyor. Narlı, “Türkiye’de Manpower Group bünyesinde yer alan Manpower ve Experis markalarımızla firmalara ve adaylara hizmet veriyoruz. İş dünyası profesyonellerine hizmet veren Experis markamız ile çalışanların kariyerini istediği yönde ilerletmesi ve şirketlerin ihtiyaç duydukları insan kaynaklarını bulması, koruması ve geliştirmesi için çalışıyoruz. Experis olarak, profesyonel insan kaynakları çözümleri ve bugünün küresel ve teknoloji odaklı iş dünyasına özel olarak proje bazlı çözümler geliştiriyoruz” diyor.
Geleceğin iş modelleriyle ilgili görüşlerini de paylaşan Narlı, “Veri analisti ile veri bilimcileri, yazılım ve uygulama geliştiricileri, e-ticaret ve sosyal medya uzmanları gibi rollere talep giderek artacak. İnsani yetkinliklerin ön planda olduğu müşteri hizmetleri, satış ve pazarlama gibi alanlardaki pozisyonlara olan talebin de artması bekleniyor” diyor. Otomasyonun ve makinelerin istihdam alanlarını daraltacak bir tehdit olabileceğinin iş dünyasının gündeminde olduğunu belirten Narlı, “44 ülke ve 19 bin işverenle yapılan 2019 ManpowerGroup Yetenek Devrimi 4.0 araştırmamızda, korkulanın aksine otomasyon süreci sonucunda üç yıldır üst üste çalışan sayısını artırmayı veya en azından korumayı planlayan işverenlerin oranı yüzde 87 olup, geçmişte hiç olmadığı kadar yüksek bir seviyeye ulaştığını görüyoruz” diyerek sözlerini noktalıyor.