Son iki yılda transfer merkezi, IT altyapısı ve operasyonel düzenlemelerine 300 milyon TL’ye yakın yatırım yapan şirket, önümüzdeki dönem için toplam 1 milyar TL yatırım hedefliyor.
Aras Kargo, her türlü ihtiyacı karşılayacak teslimat çözümlerini yurt içinde ve yurt dışında müşterileriyle buluşturuyor. Kuruldukları günden bu yana öncü ve yenilikçi hizmetleriyle kargo sektörüne yön verdiklerini ifade eden Aras Kargo Genel Müdürü Utku Ayyarkın, dünya markası olma vizyonuyla yatırımları sürdürdüklerini belirtiyor. Toplamda 28 transfer merkezi, binin üzerinde şube, yaklaşık 16 bin çalışan ve 5 binin üzerindeki araç filosuyla hizmet verdiklerini dile getiren Ayyarkın, şu bilgileri veriyor: “Teknoloji odaklı yatırımlarımız, operasyonel tecrübe ve yetkinliğimiz sayesinde son yıllarda çift haneli büyüyoruz. Dijital dönüşümü iş süreçlerimizin her adımına uygulama amacıyla yatırımlarımızı gerçekleştiriyoruz. Son iki yılda transfer merkezi, IT altyapısı ve operasyonel düzenlemelerimize 300 milyon TL’ye yakın yatırım yaptık. 2020 yılında yüzde 65’lik bir büyüme yakaladık. Bu trendi ilk çeyrekte de sürdürerek yüzde 65’in üzerinde büyümememizi sürdürdük.”
Yatırımlarını sürdürecek
2021 yılı için önceliklerini kalite olarak belirlediklerini aktaran Ayyarkın, buna göre entegrasyon, rota optimizasyonu, entegre yönetim sistemleri yatırımları ile kalitelerini daha da ileri bir seviyeye taşımayı hedeflediklerini kaydediyor. Önümüzdeki dönem için toplam 1 milyar TL yatırım hedeflediklerini açıklayan Ayyarkın, “Adım adım müşteri bilgilendirmesi, alıcı kolaylığı, CRM ve müşteri hizmetleri yönetiminde atacağımız adımlarla eşsiz müşteri deneyimi yaratmayı amaçlıyoruz. Devam eden transfer merkezlerimiz ve IT altyapı yatırımlarımızla sektördeki öncü ve yenilikçi konumumuzu koruyacağız. Kurye rota optimizasyonu projemize ve dört büyük şehrin ardından Anadolu’daki transfer merkezlerimizin teknolojik yatırımlarına ağırlık vereceğiz” diyor.
E-ticaretin payı yüzde 18’e çıkt
Her gün hizmet verdikleri bireysel müşterilerin yanı sıra 30 bine yakın kurumsal müşteriye hizmet sunduklarını ifade eden Ayyarkın; e-ticaret sektörünün, pandemi nedeniyle 2020 yılında çok güçlü bir büyüme yakaladığını ve sektörün ekonomi içindeki payının yüzde 100’ün üzerinde artışla yüzde 8’den yüzde 18’e çıktığını kaydediyor. Ayyarkın, sözlerini şöyle sürdürüyor: “Pandemi, e-ticareti sadece bireysel tüketiciler için değil, şirketler arası ticaret için de benzeri görülmemiş bir büyüme dönemine soktu. Özellikle perakende sektöründe faaliyet gösteren ve pandemi nedeniyle fiziki mağazalarını kapatmak durumunda kalan markalar için e-ticaret gelirleri onları ayakta tutan itici güç oldu.”
Binden fazla kişiye iş imkanı sundu
Pandeminin ardından daha önce hiç olmadığı kadar sosyal ve ekonomik anlamda büyük değişim sürecine girdiklerini aktaran Ayyarkın; özellikle e-ticaret tarafında yaşanan hızlı büyüme nedeniyle iki katı aşan bir iş hacmi ile karşı karşıya kaldıklarını, pazaryeri ve e-ticaret müşterilerine ait gönderi sayısının iki kat arttığını söylüyor. Ayrıca otomasyon yatırımlarını daha da hızlandırdıklarını, ülke çapında 28 transfer merkezinin yarısının yerini değiştirdiklerini anlatan Ayyarkın, “Yeni hatları yerleştirecek daha büyük metrekarelere geçtik. Çağrı yönetimi süreçlerimizi uçtan uca yeniledik, çağrı karşılama kapasitemizi 2,5 kat arttırdık. Sesli yanıt sistemini geliştirerek müşterilerimizin merak ettiği bilgilere çok daha hızlı ulaşmasını sağladık. Böylece hem çağrı hem şikayet sayısını ciddi oranda düşürebildik. Bu noktada esnek iş gücü modelini devreye aldık. Bu süreçte binden fazla kişiye yeni iş imkanı sunduk” diyor.