Türkiye’nin önde gelen gıda markalarından Ülker, bugün 100’ün üzerinde ülkeye ihracat gerçekleştiriyor. Çikolata, kek, sakız, şekerleme gibi pek çok kategoride üretim yapan marka; üretimiyle, istihdamıyla, ihracatıyla, inovasyonlarıyla, israfsız şirket modeli ve sürdürülebilirlik çalışmalarıyla Türkiye ekonomisine katkı sağlamaya devam ediyor. Fabrikalarındaki yeni teknoloji yatırımlarıyla Türkiye’yi global markaların üretim üssü haline getirdiklerini dile getiren Ülker CEO Mete Buyurgan,“Ürünlerimizi dünyanın dört bir yanında ‘Made in Türkiye’ etiketiyle tüketicilerle buluşturuyoruz. Örneğin, tüketicilerin kısa sürede beğenisini kazanan McVitie’sJaffaJonuts kek, Türkiye’deki Ar-Ge merkezimizde geliştirildi. Karaman’daki fabrikamızda üretip İngiltere’ye gönderiyoruz. Silivri fabrikamızda Godiva markası altında Domes, çikolata kaplamalı bar, tablet çikolatalar, market serisi gibi geniş bir portföy için üretim yapılıyor. Türkiye’de ürettiğimiz Godiva’lar dünya marketlerinde yerini alıyor. 2021’de atıştırmalıkta, Ülker Bisküvi çatısı altında ihracat rakamı 291 milyon dolara ulaştı” diyor.
Türkiye’deki hanelerin yüzde 100’üne erişiyor
Ülker’in yaygın dağıtım ağının sağladığı avantajla tüketicilerin ürün taleplerini hızla karşıladıklarını, her hafta 190 bin satış noktasına ürünleri ulaştırdıklarını aktaran Buyurgan; bu sayede üretim, satış ve dağıtım faaliyetlerine hız kesmeden devam ettiklerini belirtiyor. Yaygın penetrasyon sayesinde Türkiye’deki hanelerin yüzde 100’üne eriştiklerini ifade eden Buyurgan, Ramazan dönemi hazırlıklarıyla ilgili ise şunları söylüyor: “Ülker olarak, yaklaşan Ramazan Bayramı’na 50 farklı ürünle hazırlandık. Çikolatada 22, şekerlemede 28 farklı ürünle Türkiye genelindeki tüm satış noktalarında ve online alışveriş sitelerinde tüketicilerimizle buluşacağız.”
Çoklu kanal yapısına odaklandı
Ülker olarak, çoklu kanal yapısı üzerinde durduklarını kaydeden Buyurgan, “Özellikle pandemi döneminde artan e-ticaret penetrasyonu, her geçen gün daha fazla atıştırmalık sektöründe kendine yer buluyor. Biz de bu alana yatırımlarımızı sürdürüyor, tüketicilerin olduğu online ve offline tüm kanallarda ürünlerimize diledikleri koşulda ulaşabilmelerini sağlıyoruz” ifadelerinde bulunuyor. 2022 yılında da büyüme performanslarını sürdüreceklerini belirten Buyurgan, sözlerini şöyle sürdürüyor: “Dijital dönüşüme, sürdürebilirlik ve inovasyon çalışmalarımıza hız vereceğiz. Global rekabette güç kazanmak, bulunduğumuz pazarlarda güçlü konumumuzu korumak ve liderliğimizi daha da güçlendirmek için çalışacağız.”
“İyi yaşam trendi yükselişte”
Pandemiile birlikte toplum için fayda yaratan marka olma anlayışının her zamankinden daha fazla önem kazandığını ifade eden Buyurgan, “Tüketicisini mutlu etmek için güncel ihtiyaçlarının nabzını tutan, sürdürebilirlik vizyonuyla çalışmalarını sürdüren markaların bu yeni düzende ön plana çıktığını gördük. Türkiye’nin lider gıda şirketi Ülker olarak, bu dönemde tüketicilerimizle empati kurarak, tüketici araştırmalarından çıkan sonuçlara göre hızlı aksiyonlar aldık. Salgının ilk yılında evde zaman geçirme sürelerinin artması, uzaktan eğitim ve çalışmanın da evden gerçekleştirilmesiyle, aileyle birlikte evde sosyalleşme okazyonları arttıkça atıştırmalık ürünlerinin tüketimi önemli ölçüde büyüdü. Kişinin fiziksel, zihinsel ve ruhsal iyiliğine öncelik veren iyi yaşam trendinin dünya üzerinde giderek daha fazla önem kazandığını gözlemledik” diyerek sözlerini tamamlıyor