Tchibo Türkiye İnsan Kaynakları Müdürü Elçin Sezgin ile marka olarak pandemi döneminde yaptıkları çalışmaları, yeni normal sürecinde aldıkları önlemleri ve önümüzdeki süreçle ilgili öngörülerini konuştuk.
Şirket olarak pandemi sürecinin ilk dönemini nasıl geçirdiniz?
Tüm dünyayı etkisi altına alan Covid-19, gerek gündelik yaşamda gerekse iş hayatında birçok değişimi gerekli kıldı. Pandemi döneminde ihtiyaçlarımızın öncelik sıralaması değişti. Eski normal ve yeni normal ayrımı gözetmeden bu süreç aslında bizler için bir geçiş süreci oldu. Pandemi bu konuda bir uyanış yaratarak tüm süreçleri hızlandırdı. Bu süreçte, önceliğimiz çalışanlarımız ve müşterilerimiz olduğu için diğer tüm perakande markaları gibi bizler de mağaza operasyonumuzu bir süreliğine durdurduk. Bu süreçte internet mağazamız ve zincir marketlerdeki paketli kahve ürünlerimiz sayesinde müşterilerimize hizmet etmeye devam ettik.
İş yapış şekillerinizi pandemi süreci nasıl değiştirdi?
En hızlı aksiyon alabilen ve çalışanlarının uzaktan ya da dönüşümlü çalışmasına olanak sağlayan şirketler, aslında teknolojik altyapısını tamamlamış olduklarını göstermiş oldular. Evden çalışma modeli Tchibo için yeni bir kavram değil, pandemi öncesinde de uzun soluklu bir kabuk değişiminin adımlarını atmaya başlamıştık. Bu dönüşüm sürecine, pandemi döneminde de devam ettik. Tchibo olarak, tüm süreçlerimizi planlarken çalışma arkadaşlarımızın ve ailelerimizin sağlığı ile onların bu süreçte mağdur olmamasına öncelik verdik. Bu süreçte çalışma arkadaşlarımızın motivasyonu bizim için çok önemliydi. Çalışanlarımıza şirket içi eğitimler sunmaya önem veriyoruz. Bu süreçte de eğitimlerimizi ve moral olacak online etkinliklerimizi devam ettirdik.
Covid-19 sürecinde aldığınız önlemleri ve çalışmalarınızı anlatır mısınız?
Bu sürede internet mağazamız ile Türkiye’nin her yerine ulaşmaya devam ettik. Haziran ayından itibaren ise geçici bir süre kapalı alan mağazalarımız tüm hijyen önlemleriyle tekrar açıldı. Periyodik olarak mağazalarımız dezenfekte ediliyor. Mağaza girişlerinde hijyen noktalarımız bulunuyor, bu noktalarda müşterilerimize el dezenfektanı ve maske imkânı sunuyoruz. Cadde mağazalarımızda ise müşterilerimizi ateşlerini ölçerek mağazalarımıza davet ediyoruz. Merkez ofisimizdeki çalışma arkadaşlarımız evde çalışmaya devam ediyorlar.
Önümüzdeki süreçle ilgili öngörülerinizi paylaşır mısınız?
Önümüzdeki dönemde İnsan Kaynakları ve Kurumsal İletişim uzmanları kilit bir role sahip olacaklar; çünkü yeni stratejiler geliştirmeleri gerekecek. Kısa vade yerine daha uzun vadeli planlamalar yaparak, daha esnek yapılar oluşturan, sürdürülebilirliğe daha fazla önem veren şirketlerin sayısının artacağını düşünüyorum. Ayrıca çalışma düzenimiz değişeceğinden, çalışanların beklentisi ve sağlığını koruma doğrultusunda, var olan düzenimiz şirketlerin kendi kültürlerine uygun şekilde revize edilecek.