Koronavirüs pandemisi nedeniyle aylarca evden çalışmak zorunda kalan iş dünyası ofise dönüşün ikinci ayını tamamlarken, Avansas iş yerinde normalleşmeye yönelik yeni araştırmasının bulgularını yayımladı.
Türkiye’nin 81 ilinde patron ve çalışanlarla pandeminin iş dünyasına etkilerini araştıran Avansas, ikinci bulguları paylaştı. Avansas bu kez mart ayından eylül ayına kadar geçen süreçte iş yerlerinde alınan yeni önlemleri ve gelecek öngörülerini inceledi. Araştırma, pandemi sürecinin devam etmesiyle gündeme gelen yeni normalde, Türkiye’de tüketicilerin iş yerlerinde alınan önlemlerle ilgili değerlendirmelerini ve süreçle ilgili öngörülerini ortaya koydu. İş yerlerinde Covid-19 pandemisine karşı hijyen ve sosyal mesafe önlemleri alınsa da araştırma sonuçları çalışanların virüsü yakınlarına bulaştırma konusunda endişeli olduğunu gösterdi. Sonuçlara göre; önlemlerin daha bireysel alındığı küçük ölçekli iş yerlerinde çalışanlarda bu endişe yüzde 72 oranında seyrederken kurumsal boyutta önlem alabilen büyük ölçekli firmalarda bu oran yüzde 61.
İşe dönüşün yüzde 80’i tamamlandı
Yeni araştırmaya Türkiye’nin 81 ilinden toplam 4 bin 26 kişini katılırken, araştırma sonuçlarına göre iş yerlerine dönenlerin sayısı mayıs ayına göre yüzde 30 arttı. Eylül ayının ilk çeyreğinden itibaren iş yerlerine dönenlerin oranı yüzde 80’e ulaştı. Kontrollü sosyal hayata ve işe dönüş sürecinde Türkiye’deki her 10 firmadan 8’inin koronavirüse karşı önlemlere uyum gösterdiği ortaya çıktı. Geçen beş aylık dönemde hijyen önlemlerine tam uyum gösterenlerin sayısı ise yüzde 9 artarak yüzde 50’ye ulaştı. Araştırmaya katılan iş yerlerinin yüzde 37’si ise önlemleri kısmen dikkate aldıklarını dile getirdi.
Oturma ve çalışma düzeninde yeni dönem
Koronavirüs pandemisi, çalışma saatlerinden düzene yeni kararların alınmasına neden oldu. Eylül ayında yüzde 80’e ulaşan iş gücünde oturma düzeni sosyal mesafe kurallarına uygun olarak yeniden tasarlandı. Araştırma sonuçlarına göre, büyük ölçekli firmaların yüzde 65’i yeni oturma düzenine geçti. Küçük ölçekli firmalarda ise bu oran yüzde 51 olarak ölçümlendi. Mayıs ayında başlayan ve iş dünyası tarafından yoğun olarak kullanılan dönüşümlü çalışma modeli, hayatımızda olmaya devam edecek. Her 10 kişiden 8’i 2021 yılı sonuna kadar dönüşümlü çalışma modelinin esnemeden devam edeceğini belirtti.
Hijyen önlemleri artırılıyor
Koronavirüsün ülkemizdeki yayılım oranının artmasıyla çalışanların hijyen kuralları konusunda bilinçlendirme çalışmaları tekrar gözden geçirildi. Çalışanların yüzde 85’i çalıştıkları iş yerinde spesifik olarak hijyen kurallarına uyum konusunda bilgilendirildiklerini belitti. Bu oran, küçük ölçekli firmalarda yüzde 80 oranında kalırken büyük ölçekli firmalarda yüzde 93’e ulaştı. İş yerlerinin yüzde 60’ı ise alınan hijyen önlemlerinin önümüzdeki dönemde de artarak devam edeceğini öngörüyor.
Çoğu iş yeri hijyen alışverişini internetten yapıyor
İş yerlerinin yeni normalleşme ile hijyen ürünlerini e-ticaret üzerinden satın alma oranın arttığını belirten Avansas Genel Müdürü Sedat Anak,Araştırmamızın sonuçları gösteriyor ki; iş yerlerinin ortalama yüzde 55’i maske, eldiven, dezenfektan ve kolonya gibi hijyen ihtiyaçlarını e-ticaret üzerinden satın alıyor. İş yerinin alışveriş yeri Avansas olarak bizim de mart ayı itibarıyla temizlik ve gıda kategorilerindeki satışlarımızda yüzde 70’in üzerinde bir artış görüldü. Pandemi ile toplumda oluşan bu ihtiyacı ilk günden öngörerek ürün gamımızı ve teslimat ağımızı genişlettik ve müşterilerimiz ihtiyaçlarını,dağıtım ağımızın hijyenik şartlara uygunluğundan emin olarak kendi araç ve personelimizle bir iş gününde teslim ettik. Bu dönemde sadece iş yerlerine değil, evlere de teslimat gerçekleştirerek müşterilerimizin ihtiyaçlarını yüzde 99’un üstünde bir teslimat performansı oranı ile karşıladık diyor.
Başak 4 Yıl Önce
Avansas mı teslimatları %99 yapıyor hiç sanmıyorum, 25.11.2020’de verdiğim siparişi yazmış olduğum adres yerine başka adrese teslim etmiş, semt bile farklı diye defalarca aradığım halde kargomu getireceklerini söyleyip ilgilenmiyorlar, şikayet var sitesinden baktığınızda Avansas Kargo teslimatlarının hakkında yapılan yorumları görebilirsiniz, bir daha alışveriş yapacağımı sanmıyorum, maillerim , telefonlarım, şikayetime rağmen hiçbir sonuç elde edemiyorum.