Kullanıcıların alışveriş deneyimlerini iyileştirecek çözümler sunan şirket, önümüzdeki dönemde mobil alışverişi daha da kolaylaştırmaya yönelik yatırımlar yapmayı planlıyor.
Türkiye’nin ilk online pazaryerlerinden olan ve eBay’ın çatısı atında faaliyetlerini sürdüren GittiGidiyor, bugün 50 kategoride 15 milyon ürüne ev sahipliği yapıyor. 31 milyon kayıtlı kullanıcı ve 100 bini aşkın satıcıyla faaliyetlerini sürdüren şirket, müşteri memnuniyetini sağlamaya ve onlara iyi bir alışveriş deneyimi yaşatmaya öncelik veriyor. GittiGidiyor Genel Müdürü ve eBay MENA Bölge Direktörü Öget Kantarcı, “DNA’sı dijitalleşme üzerine yapılanmış bir teknoloji şirketi olarak, GittiGidiyor’da yıllar önce gerçekleştirdiğimiz altyapısal sürekliliği en üst seviyede tutmak ve gelişen teknolojileri platformumuza yansıtmak için çalışmalarımıza hız kesmeden devam ediyoruz. Yaşadığımız bu pandemi sürecinde hayatımızın her alanında olduğu gibi alışveriş alışkanlarımızda da değişim yaşandı. Tüketicilerin e-ticareti daha fazla tercih etmesi sonucu iş yoğunluğu artan sektörlerden biri olduk. Dolayısıyla bizler de bu dönemde mevcut altyapısal sürekliliğimizi koruduk” diyor. Kullanıcıların alışveriş deneyimini sürekli iyileştirecek çözümler sunmaya öncelik verdiklerini belirten Kantarcı, “Doğru ürünü, doğru fiyata, doğru kullanıcıyla buluşturmak için platformumuzun altyapısını devamlı geliştiriyoruz. Ayrıca internet ve akıllı mobil cihaz kullanımı ülkemizde giderek yaygınlaşıyor. Biz de tüketicilere mobilde çok daha konforlu bir alışveriş deneyimi sunmaya odaklanıyor ve mobil alışverişi daha da kolay hâle getirecek yatırım planları yapıyoruz.”
Puanlama sistemi uyguluyor
Ticaret Bakanlığı’nın açıkladığı verilere göre 2020 yılının ilk 6 ayında geçen yılın aynı dönemine göre e-ticaret hacminin yüzde 64 artarak 91 milyar 700 milyon liraya ulaştığını söyleyen Kantarcı; yılın ilk 6 aylık döneminin içinde başlayan koronavirüs salgınının, e-ticaret sektörünü daha da geniş bir kullanıcı kitlesiyle buluşturduğunu belirtiyor. Bu gelişmeler ışığında 2021 yılında da e-ticaret sektörünün büyüme trendinin devam edeceğini öngören Kantarcı, önümüzdeki dönemde en kritik konunun yine hızlı ve güvenli teslim olacağını dile getiriyor. Kantarcı, “Bu zorlu dönemde, kullanıcılarımızın, tedarikçilerimizin ve iş ortaklarımızın güvenliğinden emin olmak istiyoruz. Çalıştığımız kargo ve lojistik firmaları ile sürekli iletişim hâlindeyiz. Satıcıların alıcılar tarafından puanlanabilmesini sağlayan sistemimiz sayesinde, lojistik süreçlerin başarısını koruyabiliyoruz; çünkü ürünün son kullanıcıya zamanında ulaşabilmesi için satıcı tarafında zamanında kargoya verilmesi de kritik önem arz ediyor. Bu kapsamda puanlama sistemi, satıcıları doğal bir elemeye tabi tutuyor” diyor.
E-ihracatı daha fazla geliştirmeye odaklanacak
Şirket, Türkiye’deki hizmetlerinin yanı sıra e-ihracata yönelik hizmetler de sağlıyor. Şirket olarak e-ihracatı, Türkiye ekonomisini de canlandıracak son derece önemli bir atılım alanı olarak gördüğünü belirten Kantarcı “Özellikle koronavirüs sürecinde daralan ekonomiler için de kritik bir öneme sahip. E-ihracat, müşterilerine fiziksel temas olmadan ulaşabilmek, ticari faaliyetlerini devam ettirmek ve yeni pazarlar arayanlar için en doğru yöntem olarak öne çıkıyor. Türkiye’de tüketiciler, yurt dışındaki ürün envanterine yerel platformlardan ulaşmak, yerli işletmeler de ürünlerini aynı şekilde kolayca yurt dışına göndermek istiyorlar. Biz de bu konuya iki taraflı yatırımımızı sürdürüyoruz. Bir yandan eBay’in Türkiye’ye uygun envanterini GittiGidiyor üzerinden kullanıcılarımızla buluşturuyor, diğer yandan satıcılarımızın yine eBay kanalıyla ürünlerini 190 ülkede milyonlarca müşteriye ulaştırmalarını sağlıyoruz. Önümüzdeki dönemde de özellikle e-ihracatı daha fazla geliştirmek üzere çalışmalarımız tüm hızıyla devam edecek” diyerek sözlerini tamamlıyor.