Türkiye’de sigorta bilincinin artması adına ne gibi adımlar atılıyor?
Türkiye’de sigorta bilincinin artması adına, lider sigorta şirketleri ve sektör temsilcileri, toplumda risk farkındalığını yükseltmek amacıyla geniş kapsamlı eğitim ve farkındalık kampanyaları düzenlemektedir. AXA Türkiye olarak, bu alanda sosyal sorumluluk projelerine öncelik veriyor ve bireylerin yaşam kalitesini artırmaya yönelik çalışmaları da ayrıca ön plana çıkarmaya özen gösteriyoruz. Devletin teşvik ettiği zorunlu sigorta türleri ve sektörel düzenlemeler de sigorta bilincinin yaygınlaşmasına katkı sağlamaktadır. Ancak iklim değişikliği ve yol açtığı felaketlerin günümüzde en büyük risk faktörlerinden olduğunu düşünürsek, sektör olarak bu konuda yapmamız gereken çok şey var.
Tüketicilerin ihtiyacına yönelik yeni sigorta ürünleri geliştirilmesi konusunda sigorta şirketlerinin stratejileri nasıl şekilleniyor?
AXA Türkiye olarak, veri analitiği ve müşteri geri bildirimlerinden faydalanarak sigorta ürünlerimizi sadece günümüz koşullarına uygun şekilde güncellemekle kalmıyor, aynı zamanda tüketicilerin değişen ihtiyaçlarını derinlemesine analiz ederek onların beklentilerini tam anlamıyla karşılayan yenilikçi çözümler sunmayı hedefliyoruz. Bu doğrultuda, müşterilerimizin yaşam tarzları, risk profilleri ve tercihleri gibi detayları anlamak için gelişmiş analitik araçlar ve yöntemler kullanıyoruz. Böylece, sunduğumuz hizmetlerin hem daha kişiselleştirilmiş hem de daha değer odaklı olmasını sağlıyoruz. Sağlık sigortası alanında bireysel müşterilerimiz için önemli projeler geliştirmeye devam ediyoruz. AXA Dijital Sağlık Sigortası ile Türkiye’de bir ilki gerçekleştirerek sektördeki öncü konumumuzu pekiştirdik. Kurumsal müşterilerimize sadece risklerine karşı güvence sağlamakla kalmıyor, aynı zamanda sürdürülebilir iş pratiklerini benimsemeleri için teşvik edici uygulamalar sunuyoruz. Siber Riskler Sigortası ürünümüz, sektörün en yüksek limitli KOBİ siber güvenlik paketi diyebiliriz. 2025 yılında, sektörel sadeleşme ve teknolojik dönüşümle ön plana çıkmayı, çiftçi paket poliçesi gibi yenilikçi ürünlerle farklı segmentlere ulaşmayı hedefliyoruz.
Sigorta sektöründe teknoloji kullanımının artması ile birlikte hangi yenilikçi uygulamalar öne çıkmaya başladı?
Sektörümüzde dijital dönüşüm, yapay zekâ, büyük veri analitiği ve müşteri odaklı yenilikçi sigorta ürünleri öne çıkan başlıca trendler arasında yer alıyor. Özellikle parametrik sigorta, siber sigorta ve iklim değişikliğine yönelik çözümler hızla yaygınlaşıyor. Tüketici beklentilerinin dijital çözümlerle karşılanması ve ürünlerin daha esnek hale getirilmesi sektörü şekillendiren temel unsurlar arasında bulunuyor.Teknolojinin kullanımı ile birlikte özellikle insurtech yatırımları ve yapay zekâ uygulamaları operasyonel verimliliği artırırken, sektöre damgasını vuran dijitalleşme; müşteri deneyimini iyileştirme konusunda oldukça önemli bir rol üstlendi. AXA Türkiye olarak yapay zekâ teknolojilerini acentelerimizin iş süreçlerini iyileştirmek ve müşteri deneyimini geliştirmek için aktif bir şekilde kullanıyoruz. 2025’in ikinci çeyreğinde hayata geçirmeyi planladığımız AXAGPT uygulaması, acentelerimize satış, yenileme, çapraz satış ve müşteri takibi gibi alanlarda proaktif destek sağlayacak. Böylelikle müşterilerimize özel, kişiselleştirilmiş ürünler sunma konusunda önemli bir adım daha atmış olacağız. Yenilikçi uygulamalarımızdan bir diğeri olan AXAFast ise hasar değerlendirme sürecini tamamen dijitalleştiren yeni nesil bir uygulamadır. AXAFast ile yapay zekâ desteği sayesinde hasarları hızlı ve kesin değerlendirme yaparak analiz ediyoruz.
Sigorta sektöründe müşteri deneyimi nasıl iyileştirilebilir? Sigorta şirketleri, müşterilerine daha hızlı ve etkili bir hizmet sunmak için hangi adımları atmalıdır?
Küresel ısınma ve iklim değişikliği, 2024 sonrası dönemde sıradan riskler haline gelirken, bu durum sigorta primlerinde artışları beraberinde getirecek. AXA Türkiye olarak, bu yeni ve kompleks risklere yönelik yenilikçi ürünler geliştirmeye hazırız. Profesyonel sigortacılar olarak, fiyatlama, iş kabul ve önleyici sigortacılık gibi kavramlara yatırım yaparak müşterilerimizi geleceğe hazırlamayı hedefliyoruz. Dünyanın hızla değiştiği bir dönemde, değişimi bir fırsat olarak görüyor ve hizmetlerimizi 5 farklı jenerasyonun ihtiyaçlarına uygun şekilde yeniden şekillendiriyoruz. Bu süreçte, araştırma ve verilere dayalı stratejilerle katma değer yaratmayı amaçlıyoruz. Dijitalleşme ve teknolojik yatırımlarla altyapımızı güçlendirmeye devam ederek, müşterilerimize hızlı, kolay ve kişiselleştirilmiş hizmetler sunuyoruz. “Gelecek Neden Bir Risk Olsun Ki?” yaklaşımımız doğrultusunda, gelecekteki risk ve hassasiyetlere odaklanarak, sadeleşmiş ve etkili çözümler geliştiriyoruz. Markamızın uzun vadeli büyüme stratejisiyle, 2026 yılı hedeflerimize doğru ilerlerken, yeni dünyadaki öngörülemeyen risklere karşı koruma sağlamanın artan öneminin farkındayız ve bu misyonla hareket ediyoruz.