Garanti BBVA Mobil’de yapay zekâlı sanal asistan Ugi’nin arayüzünü geliştirerek hem anlama kapasitesini genişlettiklerini hem de yazarak işlem yapabilme özelliğini getirdiklerini dile getiren Garanti BBVA Genel Müdür Yardımcısı Işıl Akdemir Evlioğlu, “Müşterilerimiz, mobil uygulamamızı kullanırken herhangi bir zorluk anında sanal asistanımızla konuşarak ya da ona yazarak bulunduğu platformdan çıkmadan kolayca aradığı yanıtı bulabiliyorlar. Bu konuda geliştirmelerimiz hız kesmeden devam ederken, daha akıllı ve insani çözümler sunabilecek bir yapıya doğru ilerliyoruz. Mobilde devreye aldığımız Akıllı İşlemler ile kullanıcılarımız, işlemlerini otomatize ederek hem zamandan kazanıyor hem de yoğunlukları arasında bir de finansal işlemlerini düşünmek zorunda kalmıyorlar. Önümüzdeki dönemde Akıllı İşlemler’de müşterilerimizin finansal aktivitelerini kolayca yönetebilecekleri daha fazla özellikler bulunmasını hedefliyoruz” diyor.
2021 yılında, bankanın en önemli gündem maddesinin dijitalden müşteri olma süreci olacağını ifade eden Evlioğlu, sözlerini şöyle tamamlıyor: “Yasal mevzuatın çıkması sonrası, artık uçtan uca dijital müşteri olma süreci hayatımıza girecek. Biz uzun zamandır hem teknik hem müşteri deneyimi anlamında bu konu üzerinde yatırım yapıyor ve yoğun şekilde çalışıyoruz. Bu sürecin uçtan uca dijital olması geleneksel yöntemlere kıyasla müşteri için hızlı, zaman ve mekandan bağımsız bir deneyim yaratacak. Dolayısıyla kişiselleştirilmiş müşteri deneyimine yatırım yapmak daha önem kazanacak. Bunun yanı sıra Merkez Bankası ile ortaklaşa yürütülen Kolay Adres sistemi sayesinde artık para transferinde yeni bir döneme girdik. Müşterilerimiz, IBAN kullanmaya gerek olmadan cep telefonu numaraları ile kolayca para gönderip alabiliyorlar. FAST sistemi ile de para transferinde zaman sınırı kalktı.