Pandemi sonrası ne olur?
Avantajix.com kurucu ortağı Güçlü Kayral, pandemide e-ticaret ekosistemine hızlı giriş yapan 55-65 yaş grubunun, online mağazaların öncelikli hedef kitlesi haline geldiğini belirtiyor. Kayral, “Bu yeni gruba eskiden ‘5 kiloluk deterjanı marketten alıp kendiniz taşımak yerine, online olarak alın kapınıza kadar gelsin’ dediğimizde ‘Yok ben taşırım teşekkürler’ cevabını almış ve online alışverişe ikna edememiştik. ‘Bakın size indirim kodu verelim, online daha ucuz, hatta Avantajix size üste para versin’ dediğimizde de çok cılız bir etki görmüştük. Covid-19 krizi, bu grubun online alışverişe girmesini engelleyen güven, hukuk, eğitim gibi nedenleri ikinci plana itip, sağlık, mesafe, zorunluluk gibi nedenleri öne çıkarınca yepyeni bir tüketici profili oluştu. Bu yeni müşteriler, internetten alışverişin pratikliği, seçenek çokluğu, ucuzluğu ve güvenilirliği ile tanıştı ve çok sevdi. Önceleri dijital alışveriş dünyasının geçici müşterileri olarak görülen bu gruptaki kişiler, inanıyoruz ki pandemi sonrasında da çok sevdikleri e-ticaretten alışveriş yapmayı sürdüreceklerdir” diyor.